Piątka za dobry uczynek

Lekcja religii, jeszcze w gimnazjum (coraz dalsze te moje retrospekcje…). Taki deal z katechetką: kto zrobi na Święta pięć dobrych uczynków, dostanie piątkę. Oczywiście weryfikacja tego, co kto zrobił byłaby mało możliwa, zatem można było dostać piątkę ,,na słowo”. Na słowo o swoich pięciu dobrych uczynkach Świątecznych.

Pomysł sam w sobie niezły. Ogólnie dobro trzeba zauważać i aprobować. Istnieje jednak pokusa, że po udanym dealu młodzież nadal będzie żądała za swoje dobre uczynki wynagrodzenia.

Nieraz mam pretensję o to, że muszę robić coś, co moim zdaniem ktoś inny powinien zrobić dla mnie. Raz wychodzę z księdzem z kościoła. Przytrzymuję mu drzwi i od razu wyjeżdżam z tekstem: ,,To ksiądz powinien mi drzwi trzymać” (w domyśle: bo jestem dziewczyną). Ksiądz na to: ,,Masz pretensje? Dobry uczynek zrobiłaś!”

No właśnie… Tak bardzo chcę tej zapłaty. Tak bardzo chcę, żeby ktoś mnie pochwalił. Tak bardzo, że zapominam o istocie dobrych czynów. Zapominam, że Bóg powołał mnie do służby drugiemu człowiekowi. I zapominam o tym, że ta służba powinna być bezinteresowna. Taka po prostu, z miłości, a nie z oczekiwania na coś.

Oczywiście, sama chciałabym, żeby ktoś mnie kochał bezinteresownie, bezwarunkowo. Tylko nie chcę dać takiej miłości…

Jezu, naucz mnie kochać!

Ten wpis został opublikowany w kategorii behawioryzm i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Piątka za dobry uczynek

  1. Ewa P. pisze:

    Ma Pani rację Ksiądz powinien przytrzymać drzwi Pani i w ten sposób zachowalby się elegancko, a nie „przykrywać ” się dobrym pani uczynkiem.Wydaje mi się, że Pani i wówczas zrobiła i bez przytrzymywania drzwi dużo, dużo więcej dobrych uczynków. Wszystkiego dobrego!

Proszę, wypowiedz się

